Terug naar de winkel
Schoonmaak, desinfectie en hygiëne in winkelzaken
Veel mensen verheugen zich op een echt winkelbezoek. Maar de winkelruimte, het meubilair, de kleedhokjes en de schappen worden nauwlettend door klanten geïnspecteerd want is het wel schoon en veilig?
De winkels moeten nu niet alleen visueel schoon zijn, maar ook hygiënisch schoon. Het opnieuw evalueren van uw schoonmaakprocessen, –frequentie en –materiaal helpt u hierbij.
Een routinematige reiniging en desinfectie van de contactpunten (meest frequent aangeraakte oppervlakken) is cruciaal om verspreiding van virussen en schadelijke micro-organismen te voorkomen. Het geeft ook een veilig vertrouwen aan uw bezoekers.
Vileda Professional ondersteunt en adviseert over:
- Het volgen van een standaard schoonmaakproces
- Welke reinigingsmethode past het beste bij uw hygiëne-eisen?
- Het belang van reiniging in uw desinfectieproces
- Kwaliteit waarop u kunt vertrouwen
- Voordelen van microvezels
Risicovolle contacpunten
Naast de standaard reinigingsprocessen moet er ook gekeken worden naar de meest aangeraakte oppervlakken of “contactpunten”. Om het risico op verspreiding van schadelijke micro-organismen en virussen zo goed mogelijk tegen te houden moeten deze contactpunten regelmatig gereinigd worden.Een paar voorbeelden van contactpunten:
Winkelcentra
Winkelcentra
- Deurgrepen, leuningen en balustrades
- Tafels en stoelen
- Aanraakschermen/POS-schermen
- Koffie- en verkoopautomaten
- Liftknoppen en -leuningen
- Trap- en roltrap leuningen
- Openbare telefoons
Buurtwinkels, bedieningswinkels
Buurtwinkels, bedieningswinkels
- Glazen toonbanken
- Deurgrepen van koelkasten en diepvriezers
- Vers fruit, zakjeshouders produceren
- Schalen
- Kaartlezer, betalingstoestel
- Aanraakschermen/POS-schermen
- Drankmachines