Een warm welkom
Schoonmaak, desinfectie en hygiëne in hotels
Eigenaar en managers van hotels moeten zich richten op de nieuwe wereld van veilige gastvrijheid. De verwachting die gasten hebben van een warm onthaal omvat nu ook het veiligheidsgevoel van een hygiënisch schone omgeving, van de lobby tot aan de keuken.Hygiëneprotocollen zijn voor verbetering vatbaar en de schoonmaakmaterialen voldoen misschien niet aan de gestelde schoonmaakeisen. Ook moet er extra aandacht geschonken worden aan de contactpunten ofwel de frequent aangeraakte oppervlakken. Een visueel schone omgeving straalt vertrouwen uit.
Vileda Professional ondersteunt en adviseert over:
- de voordelen van het toepassen van kleurcodering
- Kwaliteit waarop u kunt vertrouwen
- Het naleven van algemene schoonmaakvoorschriften in uw schoonmaakproces
- Het belang van reinigen en desinfecteren, en op welke manier
- Welke reinigingsmethode het beste bij u past
Risicovolle contactpunten
Naast de standaard reinigingsprocessen moet er ook gekeken worden naar de regelmatig aangeraakte oppervlakken of “contactpunten”. Om het risico op verspreiding van schadelijke micro-organismen en virussen zo goed mogelijk tegen te houden moeten deze contactpunten regelmatig gereinigd worden.Dit zijn voorbeelden van risicovolle contactpunten:
Hotel lobby
Hotel lobby
- Handgrepen, deurklinken
- Tafels en stoelen
- Aanraakschermen, POS-schermen
- Koffiemachine en drankautomaten
- Liftknoppen
- Trap- en roltrapleuningen
- Openbare telefoons
Hotelkamer
Hotelkamer
- Deurgrepen, handgrepen garderobe, ladekast
- Lichtschakelaars en temperatuurregeling
- Afstandsbediening en telefoon
- Haardroger
- Kluis
- Pennen, menu en reclamebladen
- Trekkoorden voor gordijnen
- Strijkijzer en –plank